Facebook Ads Poznań – jak targetować reklamę na podstawie lokalizacji? 

Prowadzisz lokalną firmę i zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów? Tradycyjne metody komunikacji i promocji są często niewystarczające, a dodatkowo wiążą się z wysokimi kosztami. Z tego względu warto jest sięgnąć do technik SEM (Search Engine Marketing), które koncentrują się na optymalizacji i pozycjonowaniu płatnych reklam online. Jedną z platform, która cieszy się zainteresowaniem pod tym kątem jest Facebook. Platforma posiadająca ponad 2 miliardy użytkowników. 

 

Działając lokalnie powinieneś zastanowić się nad wykorzystaniem Facebook Ads Poznan. Dlaczego? Ponieważ geolokalizacja i algorytmy wyszukiwarki przeżywają współcześnie renesans, o czym świadczy ilość wyszukiwań “najbliżej mnie”. 

Czym jest Facebook Ads?

Jest to rodzaj reklamy PPC (Pay Per Click), od której płatność jest pobierana dopiero w momencie kliknięcia. W tym przypadku wiąże się ona z interakcjami, czyli polubieniami oraz komentarzami, pozostałych użytkowników. Reklamy te są wyświetlane w formie postów bądź relacji w związku z dopasowaniem do zainteresować odbiorców.

Jak to działa?

Facebook pozyskuje i przetwarza ogromne ilości danych o swoich odbiorcach, wykorzystując więc algorytm analityczny pozwala na dostęp do naszych zainteresowań, preferencji, planów, poprzednich interakcji w sieci. Dzięki temu Facebook Ads wyświetla się osobom, na których najbardziej zależy nam jako reklamodawcom. 

Na czym polega targetowanie reklamy?

Jest to model pozwalający na zawężenie grupy docelowej, do której trafi nasza reklama. Wybierając odpowiednich konsumentów możemy mieć pewność leadów oraz konwersji, a co za tym idzie rosnących zysków. Działając na Facebooku musisz pamiętać o kilku wskazówkach.

 

Po pierwsze nie zapomnij o ograniczeniach promowania postów. Jeśli zależy Ci na lokalizacji lepiej zrezygnować tej możliwości, ponieważ nie będziesz mieć możliwości wyboru interesującego Cię obszaru i języka. Lepiej jest skorzystać z Menedżera reklam.

 

Po drugie koniecznie musisz stworzyć profil swoich odbiorców. Jako lokalna firma doskonale wiesz, czego potrzeba mieszkańcom miasta. Wykorzystaj to i odwołaj się do ich zainteresowań, oferując coś unikalnego.

 

Po trzecie stosuj remarketing. Facebook Ads Poznań pozwala dotrzeć do ponad 500 tysięcy mieszkańców, jednak nie jest wykluczone, że Twój komunikat trafi do kogoś więcej niż raz. Musisz więc zadbać o to, aby odbiorca się nie znudził. 

Jak zacząć?

Krok 1: Skorzystaj z Menedżera reklam i wybierz cel kampanii.

Krok 2: Wybierz źródło grupy odbiorców.

Krok 3: Przejdź do sekcji “Lokalizacja” i postępuj zgodnie z podpowiedziami:

 

  • wybierz status lokalizacji odbiorców,
  • wprowadź lokalizację,
  • wybierz interesujący Cię promień.

Wnioski

Czy wiesz, że około 50% wyszukiwań z całej sieci dotyczy właśnie lokalnych zapytań? Facebook Ads Poznań to jedna z technik lokalnego SEM, która pozwoli Ci na uzyskanie szybkich efektów. Bądź jednak uważny, konkurencja czyha za każdym rogiem, a błąd może Cię sporo kosztować!